Monday 4 April 2011

Mari memasak....dulu dan kini...

Bila sebut pasal memasak ni teringat waktu dulu...sebelum bergelar isteri ...dulu2 aku memang tak suka masuk dapur...kalu time masak je mesti aku buat alasan penatlah..sakit kepalalah mcm2 ada...sebab tu aku tak pandai masak...yang pandai masak adik aku...ILAH.. dia rajin masuk kedapur...dulu aku cuma pandai masak sayur tumis dan buat sup...aku mula minat masuk dapur bila dekat nak kawin...masihku ingat lagi....masa dekat nak kawin tu semua resepi aku nak belajar...hari2 buat kuih...karipap,donat kek... mcm2lah.. maklumlah nak kawin...tapi kini...setelah 5th kawin dah pandai masak macam2 tau!aku pun tak sangka pandai juga masak....hehe...ingat tak pandai terus... pada mereka yg belum kawin tapi tak pandai masak jgn risau bila kawin kalu belajar mesti pandai masak... mari memasak....bye...

No comments:

Post a Comment